vrijdag 12 augustus 2011

Aangenomen

 
Er ligt een man in mijn badkamer. Zijn forse lijf bedekt vrijwel de hele vloer. Ik sta er naast, nonchalant leunend op een houten aikido-zwaard, waarmee ik via een luikje wat tegels uit de ombouw van het bad heb geduwd. Nu zit er een gat van twee tegels groot. Het is niet wat het lijkt. Ik ga geen lijk inmetselen.
 
De man kijkt in het gat en maakt foto's in de duisternis. Even daarvoor lag hij in de gang achter de voordeur en verdween zijn bovenlichaam in het luik van de kruipruimte. Kwam er weer uit met een hele grote witte dode spin op zijn jas. De gang wordt versierd met spinrag, stof en zand. Straks maar stofzuigen en dweilen.
 
Vervolgens herhaalt hij de procedure in mijn trapkast, waarvan ik eerst de volgestouwde vloer voor de helft heb leeggehaald om het zeil te kunnen optillen. Pas later zal ik ontdekken dat er een pot zongedroogde tomaatjes op olijfolie is omgegaan.  Ik maak het niet moeilijker dan noodzakelijk en gooi alle met olie besmeurde spullen weg - twee vuilniszakken vol - alvorens zuchtend en dweilend door de kast te kruipen.

Hij maakt aantekeningen voor de verbouwing. 'Stofzuiger meenemen'. En 'spin'.
Ik maak alvast een aantekening in mijn hoofd. 'Volgende verjaardag wél iets leuks doen'. 
 
06-04-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten